K-HSHP:n digitaalisen terveydenhuollon strategia

Syksyn ja loppuvuoden 2017 kuluessa olemme erinäisissä työpajoissa työstäneet uuden Kantasairaalan ja koko K-HSHP:n uutta ICT strategiaa joka ottaa huomioon sekä OmaHämeen ICT strategian että UNA arkkitehtuurin periaatteet.

”KHSHP pyrkii toimittamaan kilpailukykyisiä, asiakaslähtöisiä ja hyvin organisoituja erikoissairaanhoidon palveluita. Keskitymme asiakastyytyväisyyteen, toimiviin kumppanuuksiin ja prosesseihin. Toteutamme kokonaisvaltaista ja ennakoivaa yhteistoiminnallista lähestymistapaa terveyden parantamiseksi alueellamme.

Tietotekniikka ja teknologia ovat erottuvat tekijät palvelujen parantamisessa asiakkaille jotka voivat ottaa yhteyttä sairaalaan lukuisten erilaisten kanavien kautta. Digitalisaatio edesauttaa tehokkaan ja vaikuttavan hoitoprosessin luomisessa. Lopputuloksena KHSHP nähdään asiakkaiden ensimmäisenä valintana, hyvin toimivan kumppaniyhteistyön mahdollistajana ja terveydenhuollon uudistamisen edelläkävijänä SOTE uudistuksessa.”

Kuuden kohdan Lippulaiva-aloitteet. Lippulaiva-aloitteiden tavoitteena on ollut ymmärtää selkeästi nykyinen ja tuleva tilanne, määrittää niiden välinen kuilu, tarkentaa mittareita ja tehdä niistä toimivia.

Lippulaiva#1 Sähköinen viestintä, älykkäät palvelut ja virtuaalinen hoito

Lippulaiva#2 Tiedon integrointialusta

Lippulaiva#3 Esineiden Internet IoT, tekoäly

Lippulaiva#4 Yksityisyys ja tietoturva

Lippulaiva#5 Tietotekniikka palveluna – malli

Lippulaiva#6 Kokonaisvaltainen infrastruktuurialusta

Näillä on syntynyt KHSHP:n digitaalisen terveydenhuollon strategia jonka työstämistä jatketaan uusissa työpajoissa yhdessä OmaHämeen kanssa.

– Kari Riihijärvi, ICT-projektipäällikkö

[wp_social_sharing social_options='facebook,twitter,linkedin' facebook_text='Jaa Facebookissa' twitter_text='Jaa Twitterissä' googleplus_text='Jaa Google+:ssa' linkedin_text='Jaa LinkedInissä' pinterest_text='Jaa Pinterestissä' icon_order='f,t,g,l,p' show_icons='0' before_button_text='' text_position='' social_image='' ]