Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin tavoitteena on kehittää digitaalisia palveluitaan voimakkaasti tulevina vuosina, unohtamatta asiakkaita, joilla ei ole valmiuksia käyttää sähköisiä kanavia. Nykyisin käytössä olevat sähköisen asioinnin kanavat löydät kootusti alta.
Ajanvaraus
Sairaanhoitopiirin sairaaloihin hakeudutaan hoitoon lääkärin lähetteellä. Lähetteen voi antaa terveyskeskuslääkäri, työterveyslääkäri tai yksityislääkäri. Sähköisellä ajanvarauksella toimivat palvelut:
- Laboratorion ajanvaraus
- Apuvälinekeskuksen huoltopyyntö
- Synnytysosaston tutustumis- ja valmennuskäynti
Vastaanottoajan peruuttaminen
Peruutuksen yhteydessä huomioitavaa tietoa:
- Peruuttamattomasta tai myöhässä perutusta (käyntiä edeltävänä arkipäivänä ma-pe klo 14.00 jälkeen perutut ajat) ajasta perimme 50,80 €. Maksua ei peritä alle 15-vuotialta.
- Ilmoita esteestä aina sähköisellä lomakkeella tai soittamalla saatekirjeessä mainittuun puhelinnumeroon
- Peruutus saattaa viivästyttää hoitoonpääsyä
- Aiemmin jo tehdyt tutkimukset voidaan mahdollisesti joutua tekemään uudestaan.
- Potilas poistetaan jonosta kahdesta peräkkäisestä peruuttamatta jätetystä ajasta.
- Ajanvarauksen peruminen
Asiakaspalaute
Oma Raitti
- Sähköisellä asiointikanavallamme Oma Raitilla voit tarkastella tällä hetkellä hoitoaikani-aikajanaa, eli näet kätevästi lähimenneisyydessä olleet ja tulevat ajanvarauksesi Kanta-Hämeen keskussairaalan hoitoyksiköihin. Voit siirtyä ilman uudelleen kirjautumista myös OmaKantaan tarkastelemaan kaikkia hoitotietojasi sekä täyttää hoidon esitietolomakkeita. Oma Raitin palveluita laajennetaan suunnitelmallisesti.
- Oma Raitille
Videovastaanotot
Videovastaanotolla tarkoitetaan sitä, että asiakkaan tutkiminen, diagnostiikka, tarkkailu, seuranta, hoitaminen, hoitoon liittyvät päätökset tai suositukset perustuvat videon välityksellä järjestettyihin ammattilaisen ja asiakkaan, kahdenkeskeisiin keskusteluihin. Videovastaanottona voidaan järjestää myös verkostotapaaminen, missä asiakkaan lisäksi voi olla hänen läheisiään ja useita ammattilaisia.
Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin videovastaanotto on suunnattu sairaanhoitopiirin asiakkaille. Videovastaanoton järjestämiseksi on Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin ja asiakkaan välillä oltava potilas- tai asiakassuhde.
Asiakkaan, hänen huoltajan tai hänen muun laillisen edustajan on annettava lupa sähköiseen asiointiin, ennen videovastaanoton aloittamista. Luvan voi antaa kirjallisena, jolloin se liitetään potilastietoihin tai sähköisenä OmaRaitti -palvelussa, mistä tieto siirtyy sairaanhoitopiirin asiakas- ja potilastietojärjestelmään. OmaRaitin käyttöä varten asiakas tarvitsee pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.
Kanta-Hämeen keskussairaala järjestää videovastaanotot toistaiseksi Microsoftin Teams-ohjelmaa hyödyntäen. Alta löydät ohjeistuksen videovastaanotoille eri laitteille ja eri tilanteisiin PDF-tiedostoina:
Videovastaanotolle liittyminen tietokoneella
Videovastaanotolle liittyminen alypuhelimella
Alaikäisen videovastaanotolle liittyminen
Videovastaanottojen tietosuoja
Oletko jo osallistunut videovastaanotolle? Vastaa asiakaskyselyymme