Oma Raitti

Oma Raitti on sähköinen palvelualusta, joka mahdollistaa digitaalisen asioinnin potilaan ja Kanta-Hämeen keskussairaalan välillä. Oma Raitilla voit tarkastella Hoitoaikani -aikajanaa, eli näet kätevästi lähimenneisyydessä olleet ja tulevat ajanvaraukset hoitoyksiköihimme. Nyt aikajanalla näkyvät myös röntgenin ajanvaraustiedot sekä sovitut soittoajat.

Oma Raitista voit siirtyä ilman uudelleen kirjautumista myös OmaKantaan tarkastelemaan kaikkia hoitotietojasi.

Huomioi, että toistaiseksi Oma Raitissa ei vielä näy vastaanottoihin liittyvät tutkimusajat, kuten laboratoriotutkimukset. Palvelussa ei myöskään ole vielä näkyvissä alaikäisen lapsen hoitoon liittyviä asioita. Tätä puolesta asioinnin kokonaisuutta kehitetään vuoden 2021 aikana.

Oma Raitti -palvelussa on mahdollisuus täyttää toimenpiteeseen liittyviä esitietolomakkeita. Sähköisiä esitietolomakkeita voivat täyttää muun muassa naistentautien poliklinikan, silmäyksikön ja kirurgian poliklinikan asiakkaat. Huomaathan, että lomakkeita ei voi täyttää, ellei sinulle ole varattuna käyntiä kyseisiin yksiköihin.

Oma Raitissa on myös mahdollista täyttää Korona-jäljityskysely, jonka avulla selvitetään sairastuneen kontakteja ja kartoitetaan mahdollisia altistuksia.

Palvelua kehitetään jatkuvasti. Tulevaisuudessa Oma Raitilta näet mm. ilmoituksen, jos sinun on varattava aika laboratoriotutkimuksiin. Vuoden 2021 aikana kokeilemme myös äitiyspoliklinikan ajanvaraustoiminnassa Chat-ominaisuutta, minkä kautta voit siirtää sinulle varattua aikaa tai perua sen.

 

Kirjaudu tästä Oma Raittiin

 

Videovastaanotot

Videovastaanotolla tarkoitetaan sitä, että asiakkaan tutkiminen, diagnostiikka, tarkkailu, seuranta, hoitaminen, hoitoon liittyvät päätökset tai suositukset perustuvat videon välityksellä järjestettyihin ammattilaisen ja asiakkaan, kahdenkeskeisiin keskusteluihin. Videovastaanottona voidaan järjestää myös verkostotapaaminen, missä asiakkaan lisäksi voi olla hänen läheisiään ja useita ammattilaisia.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin videovastaanotto on suunnattu sairaanhoitopiirin asiakkaille. Videovastaanoton järjestämiseksi on Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin ja asiakkaan välillä oltava potilas- tai asiakassuhde.

Asiakkaan, hänen huoltajan tai hänen muun laillisen edustajan on annettava lupa sähköiseen asiointiin, ennen videovastaanoton aloittamista. Luvan voi antaa kirjallisena, jolloin se liitetään potilastietoihin tai sähköisenä Oma Raitti -palvelussa, mistä tieto siirtyy sairaanhoitopiirin asiakas- ja potilastietojärjestelmään. OmaRaitin käyttöä varten asiakas tarvitsee pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Kanta-Hämeen keskussairaalan videovastaanotolle liitytään Oma Raitti palvelusta. Sieltä asiakkaan ’Hoitoaikani’ –aikajanalta, löytyy ajanvaraustieto videovastaanotosta. Linkki varsinaiselle videovastaanotolle aktivoituu vastaanottopäivänä. Linkin painaminen käynnistää Microsoftin Teams-ohjelman, millä vastaanotto toteutetaan.

HUOM! Oma Raitti palvelusta pääsee kirjautumaan vain täysi-ikäisen yksilövastaanotolle.

Alta löydät ohjeistuksen videovastaanotoille eri laitteille ja eri tilanteisiin PDF-tiedostoina:

Videovastaanotolle liittyminen mobiililaitteella

Videovastaanotolle liittyminen tietokoneella

Alaikäisen videovastaanotolle liittyminen

Videovastaanotot tietosuoja

Oletko jo osallistunut videovastaanotolle? Vastaa asiakaskyselyymme

Katso miten Oma Raitti saa Herra Sattusen svengaamaan:

Miten otat palvelun käyttöön?

Voit kirjautua Oma Raittiin ja ottaa sen käyttöön pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Palvelu toimii nettiselaimella ja skaalautuu hyvin kaikille mobiililaitteille. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinulta kysytään suostumusta sähköiseen asiointiin. Sen jälkeen voit tarkistaa yhteystietosi, täydentää tai korjata puhelinnumerosi ja antaa sähköpostiosoitteesi. Näitä tietoja tarvitsemme, jotta voimme jatkossa asioida kanssasi sähköisesti. Palvelun käyttö on maksutonta.

Katso videolta ohjeet, miten Oma Raitti otetaan käyttöön:

Jos Sinulla on ongelmia, kysyttävää tai kehittämisehdotuksia Oma Raitista, voit jättää palautetta palvelun kautta tai jos et jostain syystä pääse kirjautumaan palveluun, niin palautelomakkeellamme. Muista yksilöidä ongelma ja jättää nimesi ja yhteystietosi palautteen yhteyteen, jotta voimme korjata mahdolliset ongelmat!