Ajantasaisen sisällön ja asiakaspalautelomakkeen löydät jatkossa Oma Hämeen sivuilta
Haluamme erottua asiakaspalvelun osaamiskeskuksena ja asiakaspalvelu onkin yksi strategian keskeisistä asioista. Tieto asiakastyytyväisyydestä ja palvelukokemuksesta on organisaatiollemme erittäin tärkeää: sitä halutaan mitata ja mahdollistaa asiakaspalautteen antaminen monikanavaisesti. Palaute on asiakkaan yksi mahdollisuus osallistua palvelujemme kehittämiseen, sillä palautteita hyödynnetään aktiivisesti osana toiminnan kehittämistä.
Vuoden aikana kerättyjen asiakaskyselyjen tulokset sekä paljon muuta asiakaskokemuksen ja potilasturvallisuuden kehittämiseen liittyvää tietoa on koottu asiakkuuskertomuksen muotoon. Muutaman viimeisen vuoden ajalta asiakkuuskertomuksesta on tehty myös tiivistetympi esittelyversio. Alla olevasta listasta löydät asiakkuuskertomukset lähes kaikkien vuosien osalta molemmissa muodoissaan. Vuodesta 2022 koottu kertomus on kymmenes asiakkuuskertomus, ja se jää vastaavassa muodossaan viimeiseksi hyvinvointialueen aloittaessa toimintansa.
Asiakkuuskertomus tiiviissä muodossa:
Asiakkuuskertomus pidemmässä muodossa:
Asiakaspalautteet
Voit antaa meille palautetta monella eri tavalla. Ensisijaisesti palaute kannattaa antaa suoraan hoitavalle henkilökunnalle. Asiakaskokemusta seurataan myös asiakaskyselyiden ja vapaamuotoisesti annettujen palautteiden tiedon perusteella. Näitä tapoja kuvataan Oma Hämeen verkkosivuilla.
Muut palautemuodot
Vaaratilanneilmoitus
Jos koet, että hoidossasi tai omaisesi hoidossa on tapahtunut läheltä piti- tai vaaratilanne, täytä tästä vaaratilanneilmoitus. Ilmoitus käsitellään asianomaisessa yksikössä ja toimintaa pyritään kehittämään sen avulla siten, ettei kyseinen vaaratilanne enää toistu. Yksikön tekemät kehittämistoimenpiteet kirjataan sairaalan sisäiseen vaaratilanneilmoitusrekisteriin (HaiPro). Jos haluat tiedon, miten ilmoitusta on sairaalassamme käsitelty, jätä yhteystietosi. Ilmoituksen voi tehdä myös paperilomakkeella, jonka saat sinua hoitavasta yksiköstä.
Vaaratilanneilmoituksen perusteella ei oteta kantaa yksittäisiin hoitoon liittyviin asioihin.
Muistutus
Potilaalla on oikeus saada laadultaan hyvää hoitoa ja kohtelua. Jos olet tyytymätön hoitoosi tai kohteluusi, voit tehdä kirjallisen muistutuksen sairaalamme terveydenhuollosta vastaavalle johtajalle. Ennen muistutuksen tekemistä asia kannattaa yrittää selvittää potilasta hoitaneen henkilökunnan kanssa.
Muistutuksen, potilasvahinkoilmoituksen ja kantelun tekemisessä sinua auttaa tarvittaessa potilasasiamies.