Kanta-Hämeen keskussairaala etsii koronavuoden Potilas ensin -palkittavia

Vuoden 2020 Potilas ensin -gaalassa palkitut KHKS:n asiakaspalvelijat

Viime vuoden Potilas ensin -gaalassa palkittuja Kanta-Hämeen keskussairaalan asiakaspalvelijoita.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirissä on kehitetty Potilas ensin -toimintakulttuuria vuodesta 2012 lähtien. Nyt järjestetään viidettä kertaa äänestys Kanta-Hämeen keskussairaalan Hämeenlinnan ja Riihimäen yksikön asiakkaille, jossa etsitään Potilas ensin -palkittavia ammattilaisia ja hoitoyksiköitä.

Eniten esityksiä ja parhaita perusteluita saaneet henkilökuntamme jäsenet ja yksiköt palkitaan tuttuun tapaan, vaikkakaan perinteinen gaalatilaisuus ei pandemiaolosuhteissa ole mahdollinen.

– Se on selvää, että kulunutta vuotta on kaikella tavalla leimannut koronaviruspandemia, mutta se on myös entisestään korostanut potilaan ja asiakkaan kohtaamisen merkitystä. Verkkovastaanottojen ja puhelinpalvelujemme kehittäminen on asettanut lisää haasteita ammattiulaisillemme, jotka ovat kuitenkin selviytyneet hienosti, pohtii asiakaspalvelun kehittämisestä vastaava KHSHP:n johtajaylihoitaja Kirsi Leino.

Hän toivoo, että asiakkaat antavat tälläkin kertaa yhtä runsaasti esityksiä palkittavista, mihin on totuttu aikaisempina vuosina.

– Potilas ensin -äänestyksestä on muodostunut meille jo arvostettu perinne ja henkilökuntamme arvostaa todella paljon palautetta ja kiitosta, jota asiakkailta saadaan.

Asiakkaiden toivotaan siis esittävän henkilöitä ja yksiköitä, jotka vuoden 2020 kuluessa ovat tarjonneet sykähdyttäviä palvelukokemuksia sekä potilaan kohtaamista ja huomioimista erityisellä tavalla.

Asiakaspalvelussa onnistuneita voi äänestää sunnuntaihin 14.3. 2020 asti joko lähettämällä esityksensä sähköpostitse osoitteeseen kirjaamo(at)khshp.fi (otsikkoon maininta ”Potilas ensin”) tai Kanta-Hämeen keskussairaalan virallisilla Facebook-sivulla. Paperilomakkeella äänestämisestä ollaan luovuttu pandemia-ajan vuoksi. Äänestäneiden kesken arvotaan näppäriä bluetooth-kaiuttimia.

– Potilas ensin -esityksien yhteyteen toivomme myös lyhyitä perusteluita ja kuvausta siitä, miksi mielestäsi juuri esittämäsi henkilö tai yksikkö on onnistunut työssään, Leino muistuttaa.