Oletko sinä vahvistus asiakkaamme ääneen?

Asiakasraatilaisia-kokouksen-yhteydessa-tutustumassa-sairaalasuunnittelussa-kaytettyyn-Cave-tilaan

Asiakasraatilaisia kokouksen yhteydessä tutustumassa sairaalasuunnittelussa käytettyyn Cave-tilaan.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin asiakasraatiin haetaan lisää jäseniä toimintakaudelle 2021-2022. Asiakasraati koostuu ryhmästä kehittämishenkisiä kantahämäläisiä ihmisiä, jotka tuovat arvokasta asiakasnäkökulmaa sairaalapalveluihimme.

Haemme raatiin ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita sairaalapalveluiden kehittämisestä, innostuvat uuden testaamisesta ja haluavat välittää asiakasnäkökulmasta tekemiään havaintoja ja kysymyksiä palveluiden kehittämisen tueksi.

– Asiakasraadin rooli on sairaalassa tärkeä yhtenä asiakasnäkökulman tuojana. Tutustumme yhdessä yksiköiden toimintaan ja erilaisiin palvelumalleihin, myös sähköisiin palvelumuotoihin, kertoo KHSHP:n asiakaspalvelun eritysasiantuntija Sanna Mäkynen.

Raatilaiset ovat olleet mukana myös uuden Assi-sairaalan suunnitteluryhmissä ja Potilas ensin -gaalassamme. Työpajoissa raatilaiset ovat arvioineet ja ideoineet ratkaisumalleja muun muassa päivystyksen jonottamiseen, kutsukirjeisiin, takaisinsoittojärjestelmään sekä sähköiseen asiointialustaan Oma Raittiin.

– Sairaalapalveluiden testaaminen ja arviointi sekä niistä saatu tieto on tärkeää saada välitettyä palveluiden kehittämisen kannalta eteenpäin. Tässä asiakasraatilainen on erittäin tärkeässä roolissa, kertoo asiakasraadin puheenjohtaja, johtajaylihoitaja Kirsi Leino.

Asiakasraadin jäseniltä odotetaan osallistumista noin neljään kokoukseen ja muutamiin työpajoihin vuodessa sekä työskentelyyn Microsoft Teams -alustalla. Raatilaisten osallistumisesta aikataulutettuihin tapaamisiin maksetaan korvaus.

Kokoukset ja työpajat järjestetään pandemian aikana etänä Teams-yhteydellä. Kasvokkain kokoonnutaan Kanta-Hämeen keskussairaalassa heti, kun se on pandemian kannalta mahdollista. Vierailuja voidaan tehdä myös muihin sairaaloihin tai raatien vieraiksi pandemiatilanteen helpottaessa. Asiakasraatilaiset pääsevät tutustumaan sairaanhoitopiirin eri yksiköiden palveluihin ja arvioimaan valmisteilla olevia palveluita ja dokumentteja.

Asiakasraatilaisten haku alkaa 9.12.2020 ja se päättyy 30.12.2020. Hakemukset jäseneksi voi lähettää sähköpostitse kirjaamo(at)khshp.fi tai postitse osoitteeseen Kanta-Hämeen keskussairaala/kirjaamo, Ahvenistontie 20, 13530 Hämeenlinna. Hakemuksen oheen riittää hakijan nimi sekä yhteystiedot ja tiivis perustelu, miksi haluaa mukaan asiakasraatimme toimintaan.

Jäsenten lopullinen valinta tehdään KHSHP:n johtoryhmässä hakuajan päätyttyä ja valituille ilmoitetaan valinnasta henkilökohtaisesti.

Lisätietoja: KHSHP:n asiakaspalvelun erityisasiantuntija Sanna Mäkynen, sanna.makynen(at)khshp.fi, puh. 040 662 8941