Pilotti takaisinsoittojärjestelmämme kehittämiseksi

palveluvastaava Kati Kauppinen

Keskussairaalan palveluvastaava Kati Kauppinen vetää oman toimensa ohella hanketta, jolla takaisinsoittojärjestelmän asiakaspalvelua parannetaan entisestään.

Kanta-Hämeen keskussairaalassa on kuluvan syksyn aikana käynnistynyt takaisinsoittojärjestelmän kehittämishanke. Hankkeen tarkoituksena on kehittää takaisinsoittopalvelua asiakaslähtöisempään suuntaan ja yhtenäistää yksiköiden toimintatapoja.

Tiistaina 6.10.2020 alkaa hankkeeseen liittyvä pilotti eli kokeilu, jonka aikana asiakkaiden on mahdollisista jättää soittopyyntö takaisinsoittopalveluun ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä ja asiakkaalle kerrotaan soiton yhteydessä myös arvioitu takaisinsoittoaika. Virka-ajan ulkopuolella tulleisiin takaisinsoittopyyntöihin vastataan seuraavana arkipäivänä virka-aikana.

Asiakkaat voivat myös lähettää ajanperuutuksen tai takaisinsoittopyynnön tekstiviestillä (noudattaen kuitenkin entisiä peruutusehtoja). Viestien yhteydessä on hyvä mainita, mitä asia koskee, kenen aikaa perutaan ja mistä ajasta on kysymys. Tarkemmat ohjeet löytyvät verkkosivuiltamme pilotissa mukana olevien yksiköiden yhteystiedoista.

Pilotissa ovat mukana kirurgian poliklinikka, silmäyksikkö sekä lasten ja nuorten poliklinikka. Lasten ja nuorten poliklinikalla ei oteta ajankerrontaa vielä käyttöön.