Tekstiviestikysely KHKS:n asiakkaille käynnistyy

Kuva tekstiviestikyselyn alkamisesta kertovasta julisteesta.

Tekstiviestikyselyn alkamisesta informoidaan keskussairaalan yksiköissä myös julistein.

Kanta-Hämeen keskussairaalassa otetaan kuluvan vuoden lopussa käyttöön asiakaskysely, johon tulee tekstiviestitse pyyntö vastata käyntiä tai kotiutumista seuraavana päivänä. Viesti tulee lähettäjältä KHKS, ja sen mukana on linkki, jonka kautta pääsee vastaamaan lyhyeen kyselyyn nimettömästi. Kyselyssä on yhteensä kolme numeerisesti arvioitavaa kysymystä ja yksi sanallinen kysymys.

Kyselyä pilotoidaan 11. marraskuuta alkaen päivystysklinikalla ja sen jälkeen kysely on tarkoitus laajentaa koko sairaalaan. Jos käyntejä sairaalassa on lyhyen ajan sisällä useita, kyselytekstiviestiä ei tule joka kerran jälkeen. Kyselytekstiviestiä ei tule myöskään alle 18-vuotiaille asiakkaillemme.

Vaikka siirrymme pääasiassa tekstiviestipohjaiseen kyselytapaan, on edelleen mahdollista vastata kyselyyn myös paperilomakkeella, jonka saa yksiköstä. Tekstiviestikyselyn saaminen on mahdollista kieltää mainitsemalla toiveesta käynnin tai hoidon aikana henkilökunnalle. Tekstiviestikyselyn kieltäminen ei vaikuta muihin tekstiviesteihin, kuten ajanvarausmuistutuksiin.

Kiitos, kun vastaat kyselyyn ja kerrot kokemuksestasi! Näin voimme kehittää palvelujamme.

Lisätietoa palautemuodoista, niiden käsittelystä ja palautteiden hyödyntämisestä:

Asiakaspalaute – Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä (khshp.fi)

Lisätietoja: asiakaspalvelun erityisasiantuntija Sanna Mäkynen,  sanna.makynen(at)khshp.fi