Uudistettuun asiakasraatiimme haetaan jäseniä

Asiakaspalvelun erityisasiantuntija Sanna Mäkynen kutsuu kaikkia kantahämäläisen erikoisairaanhoidon kehittämisestä kiinnostuneita ihmisiä mukaan uudistetun Asiakasraadin monipuoliseen toimintaan.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin vuonna 2014 käynnistetty Asiakasraati-toiminta on uudistettu yhteistyössä nykyisten raatilaisten kanssa tulevalle kaksivuotiskaudelle, mikä käynnistyy vuoden 2019 alusta. Uudistamistyötä vetäneet Asiakasraadin puheenjohtaja, hallintoylihoitaja Kirsi Leino ja asiakaspalvelun erityisasiantuntija Sanna Mäkynen näkevät, että nykyisiltä raatilaisilta on saatu arvokas panos Kanta-Hämeen keskussairaalan palvelujen ja yksiköiden kehittämiseen sekä erinomainen pohja myös Asiakasraadin vaikuttamis- ja uudistamistyölle.

– Haemme kymmentä innostuvaa, kehittämismyönteistä ja tulevaisuuteen katsovaa, ihan tavallista ihmistä, joiden toivotaan edustavan tasapuolisesti koko maakuntaa niin alueellisesti kuin ikä- ja sukupuoliryhmiltään. Asiakasraatilaisen ei tarvitse välttämättä olla potilaamme, kunhan aihepiiri kiinnostaa ja on valmis sitoutumaan kehittämistyöhön, Mäkynen miettii.

Asiakkaan ääni kuuluviin

Asiakasraadin jäseniltä odotetaan osallistumista kasvokkain noin neljään tapaamiseen vuodessa ja työskentelyyn myös helppokäyttöisen digitaalisen alustan kautta. Raatilaisille määritellään kulukorvaukset osallistumisesta. Tapaamiset järjestetään pääsääntöisesti Kanta-Hämeen keskussairaalassa ja niiden lisäksi tapaamisia on maakunnassa muiden asiakasraatien kanssa. Asiakasraatilaiset pääsevät tutustumaan sairaanhoitopiirin eri yksiköiden palveluihin ja lisäksi on mahdollista tehdä tutustumisretkiä muiden sairaanhoitopiirien sairaaloihin.

– Tavoitteena on hahmottaa palveluidemme kehittämistarpeita ja ideoita ratkaisuja ongelmakohtiin, testata ja arvioida palvelujamme ja välittää tietoa. Hakusessa on yksinkertaisesti asiakkaan ääni, Kirsi Leino toteaa.

Asiakasraatilaisten haku alkaa maanantaina 8. lokakuuta ja se päättyy 29. lokakuuta. Hakemukset jäseneksi voi lähettää sähköpostitse kirjaamo(at)khshp.fi tai postitse osoitteeseen Kanta-Hämeen keskussairaala/kirjaamo, Ahvenistontie 20 13530 Hämeenlinna. Hakemuksen oheen riittää hakijan nimi sekä yhteystiedot ja tiivis perustelu, miksi haluaa mukaan Asiakasraatimme toimintaan.

Jäsenten lopullinen valinta tehdään KHSHP:n johtoryhmässä hakuajan päätyttyä ja valituille ilmoitetaan valinnasta henkilökohtaisesti.

Lisätietoja: KHSHP:n asiakaspalvelun erityisasiantuntija Sanna Mäkynen, sanna.makynen(at)khshp.fi, puh. 040 662 8941