Varmennekortti

Terveydenhuollon varmennekortin tilaaminen Kanta-Hämeen keskussairaalan Hämeenlinnan ja Riihimäen rekisteröintipisteistä

Yksityisen terveydenhuollon toimintayksikön tai apteekin ammattilaiset voivat tilata väestörekisterikeskuksen myöntämän terveydenhuollon varmennekortin (VRK-kortti) Kanta-Hämeen keskussairaalan rekisteröintipisteistä. Kaikki Valviran Terhikki-rekisteriin kuuluvat terveydenhuollon ammattihenkilöt ovat terveydenhuollon ammattikortin käyttäjiä. Organisaatiokohtaista henkilöstökorttia käyttävät terveydenhuollon organisaation muu henkilöstö esimerkiksi osastosihteerit ja tietotekniset henkilöt. Toimijakorttia käyttävät terveydenhuollon ulkopuoliset sidosryhmät esimerkiksi tietojärjestelmätoimittajat sekä konsultit. Toimijakortti on myös organisaatiokohtainen.

Muiden kuin Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymän työntekijöiden varmennekorttien tilaaminen on maksullinen palvelu. Organisaation ulkopuolisille ammattilaisille vara-, sote- ja henkilöstökortin tilaus maksaa 50 € , PUK/ aktivointikoodin tilaus maksaa 40€.

Rekisteröintipisteissä ei ole kuvausmahdollisuutta, eli kortti tilataan kuvattomana.
Mikäli henkilö haluaa kortin kuvallisena, tulee hänen mieluiten ennalta toimittaa kuvatiedosto rekisteröintipisteeseen terveydenhuollon toimikorttien kuvatiedostomäärityksen mukaisena, eli:

  • Kuvatiedoston koko tulee olla välillä 172*210 – 309*378 pikseliä.
  • (leveys/korkeus=0.817, tulostustarkkuus 300dpi, koko 5 – 200 kb).
  • Tiedostomuoto JPG tai TIF
  • Kuvatiedoston nimen pituus on maksimissaan 33 merkkiä
    Kortin tilaus tehdään rekisteröintipisteistä ajanvarauksella. Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin rekisteröintipisteitä ovat Henkilöstöpiste Hämeenlinnassa ja erikseen ilmoitettuna/sovittuna aikana Riihimäellä.

Henkilön on saavuttava henkilökohtaisesti rekisteröintipisteeseen saadakseen VRK:n toimikortin. Asioidessaan rekisteröintipisteessä on henkilöllä oltava mukanaan poliisin myöntämä voimassaoleva henkilötodistus eli passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. Hyväksyttäviä tunnistamisasiakirjoja ovat myös Euroopan talousalueen jäsenvaltion, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä voimassa oleva passi tai henkilökortti  ja muun valtion viranomaisen myöntämä voimassa oleva passi. Jos hakijalla ei ole em. asiakirjoja, poliisi voi tunnistaa pyynnöstä hakijan henkilöllisyyden muilla tavoin. Esimerkiksi Kela-kortti ei kelpaa tunnistamisasiakirjaksi.

Ohje Kanta-Hämeen keskussairaalan kuntayhtymän ulkopuoliselle varmennekortin tarvitsevalle terveydenhuollon ammattilaiselle:

1. Varaa aika Kanta-Hämeen keskussairaalan rekisteröintipisteistä

    • puhelimella numeroista 03 629 2208 tai 03 629 3208 tai
    • sähköpostilla [email protected]

2. Saavu rekisteröintipisteeseen sovittuna aikana. Käynti rekisteröintipisteessä kestää noin 15 minuuttia.
Rekisteröijä tunnistaa sinut voimassaolevalla henkilöllisyystodistuksellasi. Voimassaolevan henkilöllisyystodistuksen puuttuminen estää kortin hakemisen.
3. Rekisteröintipisteessä täytetään toimikortin tilausmaksu –lomake laskutusta varten.
Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä laskuttaa rekisteröintipalvelujen käytöstä jälkikäteen.
4. Rekisteröijä tilaa kortin sovittuun kotiosoitteeseen.

Toimikortin ja tunnuslukukuoren valmistus ja toimitus kestää noin kaksi viikkoa. Uuden PUK-tunnusluvun toimitusaika on noin 3-4 työpäivää.

Ohje terveydenhuollon henkilöstö- ja toimijakorttien tilaamiseksi Kanta-Hämeen keskussairaalan kuntayhtymän ulkopuoliselle henkilöille

Hämeenlinnan rekisteröintipiste puhelimella numeroista 03 629 2208 tai 03 629 3208 tai sähköpostilla [email protected]

Varmennekorttien rekisteröintipiste:
Kanta-Hämeen keskussairaala
Henkilöstöpiste
Ahvenistontie 20, Päärakennus, 2 krs. pääaula
13530 Hämeenlinna
Puh. 03 629 2208 tai 03 629 3208
[email protected]