HappyOrNot -palaute

Olemme mitanneet muutaman vuoden ajan asiakastyytyväisyyttä Kanta-Hämeen keskussairaalan eri toimipisteissä HappyOrNot -laitteilla. HappyOrNot on suomalainen järjestelmä, jonka avulla palautteen antaminen on helppoa. Asiakkaana kerrot mielipiteesi painamalla yhden neljästä hymy- tai surunaamasta. Yksiköiden on mahdollista seurata tulosraporteista asiakastyytyväisyyden vaihtelua.HappyOrNotin iloiset hymynaamat ovat vihreitä ja surulliset punaisia.

Toukokuun 2019 alusta lähtien otimme käyttöön päivitetyt HappyOrNot -laitteet, joiden avulla voit kertoa tyytyväisyyden tai tyytymättömyyden syystä. Näin pystymme nopeasti reagoimaan asiakastyytyväisyyden muutoksiin ja puuttumaan niiden taustalla oleviin syihin. Laitteita on pysyvästi Hämeenlinnassa pääaulan ja päivystysklinikan lisäksi  kirurgian, sisätautien, aikuispsykiatrian ja äitiyspoliklinikalla. Lisäksi muutamaa laitetta kierrätetään lyhyempiä ajanjaksoja sairaalan eri yksiköissä.

Asiakkaidemme tyytyväisyysindeksi oli vuoden 2019 osalta 90/100. Vastauksia laitteilla annettiin 26 978 kappaletta. Tyytyväisyyden taustalla olevia syitä oli luokiteltu yli 10 000 ja tyytymättömyyden syitä vähän yli 1000 kappaletta. Tyytyväisyyteen oli vaikuttanut eniten hoitoon pääsy ja kohtaaminen. Tyytymättömyyden taustalla oli yleisimmin hoitoon pääsy.

 

Voit tutustua viimeisimpään Happy or Not-palauteraporttiin alta:

Happy or Not kuukausiraportti_tammikuu 2020